استانبول ترکیه استانبول ترکیه .

استانبول ترکیه

سفری خوب به استانبول

اول سلام به همه دوستانی که اهل مسافرت و گردش هستند و سعی می کنند با گرفتن اطلاعات از سایرین بهترین سفر رو برای خودشون رقم بزنند

مقدمات سفر

اولین کاری که کردم بررسی آب و هوای استانبول بود که از سایت accuweather.com گرفتم که اطلاعاتش خوب بود. بعد به خرید تور اقدام کردم و یه مقدار وسایل جمع کردم. من لباس گرم زیاد بردم که البته نیازی نبود چون روزها خیلی گرم و شبها کمی خنک بود. پیشنهاد می کنم لباس خنک بپوشید اما یه سویشرت همراه ببرید اگر توی این فصل تشریف می برید. در کل هوای استانبول زیاد قابل پیش بینی نیست. در ضمن در سفرنامه من خرید زیاده چون همسفرهای من اهل خرید بودند و هدفشون از سفر همین بود. 

از نظر حجاب هم باید بگم همه مدل پوشش رو در استانبول خواهید دید حتی حجاب خیلی زیاد. 

 

قصد ما بازدید از کاخ ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد و بعد خرید بود. توی میدان تکسیم ایستگاه مترو هستش. به محض رسیدن تا داخل مترو یک استانبول کارت به قیمت 10 لیر خریدم و همونجا از طریق دستگاه 20 لیر شارژش کردم که البته مبلغ 20 لیر اشتباه هستش همون اول باید 50 یا 100 لیر شارژ کنید بستگی به میزان گردشتون داره چون اینطوری مدام تموم میشه و ما هم سه نفر بودیم. بعد با فونیکولار (نوعی قطار) به ایستگاه کاباتاش رفتیم و از اونجا با تراموا ایستگاه سلطان احمد پیاده شدیم. توی عکس زیر تمام ایستگاههای تراموا رو گذاشتم و اگر نقشه دستتون باشه به راحتی متوجه خواهید شد.

 

اول کاخ ایاصوفیه رو دیدیم که قیمت بلیطش 40 لیر بود و صف خیلی طولانی داشت. با خودتون آب ببرید قیمت آب اونجا 3 لیر بود در صورتی که بیرون 1 لیر هستش. بعد از بازدید از کاخ که حدود 2 ساعت طول کشید به مسجد سلطان احمد رفتیم که دقیقاً مقابل کاخ ایاصوفیه بود اما اونجا چون ما لباس مناسب رفتن به اونجا رو نداشتیم و ساعت نماز هم بود ما رو راه ندادند و منصرف شدیم.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۴:۲۳ توسط:karimi موضوع: نظرات (0)