استانبول ترکیه استانبول ترکیه .

استانبول ترکیه

آب و هوای استانبول در عید نوروز

آب و هوای مقصد، از آن دسته اطلاعاتی است که هر چقدر دقیق‌تر درباره‌اش بدانیم، سفرمان را دلپذیرتر می‌کند، زیرا متناسب با آن لباس برمی‌ریم و با کوله‌باری از لباس‌های بلااستفاده بارمان را سنگین نمی‌کنیم، همچنین پیش از سفر می‌توانیم جاذبه‌هایی که برای آن آب و هوا مناسب هستند را انتخاب کنیم و برایشان برنامه بریزیم. گرچه، آب و هوا بسیار متغیر است و همیشه پیشبینی‌ها صددرصد به وقوع نمی‌پیوندد، امّا به هر حال کلیت آن مشخص است. بنابراین بد نیست همیشه اگر به سمت مقاصد خنک‌تر می‌رویم، تکه‌ای لباس گرم مناسب هم با خودمان ببریم که به خاطر تغییر چند درجه‌ای هوا، سفر به کاممان تلخ نشود یا اگر مقصدمان گرم است، با لباس‌های زمستانی و نامناسب، از گرمای هوا کلافه نشویم!

امّا، در نوروز 1400 با وجود کرونا، اندکی سفرهای نوروزی در جریان است، بنابراین در این مطلب قصد داریم بر اساس داده‌های معتبرترین سایت هواشناسی (Accu weather)، نگاهی به پیشبینی آب و هوای چند مقصد پرطرفدار خارجی بیندازیم:

1. آب و هوای استانبول در عید نوروز
با وجود اینکه استانبول فاصله زیادی تا ایران و تهران ندارد، امّا به خاطر قرار گرفتنش در عرض‌های جغرافیایی بالاتر، دمای هوای آن در هفته اول عید، سردتر از ایران است. البته تفاوتش این است که به خاطر رطوبتش، اختلاف دمای بیشینه و کمینه زیادی ندارد، بنابراین دمای شب‌ها و اول صبح خیلی اختلاف زیادی با ظهرهایش نخواهد داشت. امّا به خاطر درجه پایین دمای هوا، سعی کنید لباس گرم هم همراهتان داشته باشید که اگر احساس سرما کردید، استفاده کنید. پیشبینی هوای استانبول در هفته اول عید به ما نشان می‌دهد که چندان بارانی در پیش نیست، گر چه شاید کمی هوا ابری و همراه با وزش باد باشد، امّا انتظار بارندگی نمی‌رود. بنابراین اگر مسافر تور استانبول هستید، حواستان به آب و هوای کمی خنکش باشید.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۷:۴۲ توسط:karimi موضوع: نظرات (0)