استانبول تركيه استانبول تركيه .

استانبول تركيه

شكم گردي در استانبول

 

برخلاف مقاصد ديگر آسيا، به خصوص جنوب شرق آسيا، استانبول براي ايرانيان بهشت غذا محسوب مي شود. در اين شهر علاوه بر انواع غذاهاي خوشمزه و باب طبع ايرانيان، انواع و اقسام شيريني ها و نوشيدني هاي مختلف هم در دسترس است. تنوع خوراك در استانبول آنقدر زياد است كه در تور چند روزه‌ تان بعيد است بتوانيد همه را امتحان كنيد. بهتر است يك بعدازظهر را به گردش و نشستن در چايخانه ها و كافه هاي اين شهر اختصاص دهيد تا با طعم يكي از بي نظيرترين شهرها در تور تركيه بيشتر آشنا شويد! طعم استانبول!

فصل سفر به استانبول

اصولا در انتخاب تورهاي تركيه، بهتر است حسابي مراقب آب و هوا و فصل سفرتان باشيد اما استانبول جوري است كه سفر به آن در چهار فصل سال، لذت خودش را دارد. اما اگر از آن دسته افردي هستيد كه تحمل گرما و سرما را ندارند و هواي معتدل را بيشتر مي پسنديد، مي توانيد بهار و اوايل تابستان را براي تور استانبول انتخاب كنيد.

سخن آخر

گفتني ها در مورد شگفتي هاي تور استانبول تمامي ندارد و بهترين راه براي حس كردن تمام زيبايي هاي آن، انتخابش از ميان تورهاي تركيه و راهي شدن به اين شهر زيبا است. البته شما مي توانيد پيش از سفر، اطلاعات مفيدي را در مورد تورهاي تركيه، تور استانبول، هتل هاي استانبول و جاذبه ها و رستوران هاي استانبول را در وب سايت لست سكند پيدا كنيد. در اين وب سايت، تجربيات كاربراني كه پيش تر به اين منطقه سفر كرده اند قرار داده شده و البته صحت تمامي آن ها براساس مدارك ارسال شده از سوي مديريت سايت تاييد شده است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۳:۴۷ توسط:karimi موضوع: نظرات (0)

فرودگاه استانبول بهترين فرودگاه اروپا

در شانزدهمين دوره‌ي جوايز اروپايي اتحاديه بين‌المللي فرودگاه‌ها (ACI)، فرودگاه استانبول (IGA) موفق به دريافت جايزه‌ي بهترين فرودگاه اروپا در تحول ديجيتال شد.


طبق اطلاعيه‌ي منتشرشده توسط مديريت فرودگاه استانبول، جايزه‌ي بهترين فرودگاه اروپا در تحول ديجيتال طي مراسمي كه روز سه‌شنبه ۱۷ نوامبر (۲۷ آبان) در شهر بروكسل برگزار شده بود، به فرودگاه استانبول اهدا شد.

كادري سامسونلو (Kadri Samsunlu) مديرعامل فرودگاه استانبول، در اين خصوص گفت: در حال حاضر مهم‌ترين تقاضاي مسافران، سفر كردن با استفاده از تكنولوژي‌هاي ديجيتالي است. ما از روز اول ساخت‌و‌ساز فرودگاه استانبول، تكنولوژي‌هاي ديجيتالي را در اين فرودگاه راه‌اندازي كرده‌ايم.

سامسونلو با بيان اينكه هدف آن‌ها افزايش سرعت در استفاده از تكنولوژي‌هاي ديجيتالي و مديريت فناوري است، گفت: ما مي‌توانيم براي مسافران خود فرصت يك تجربه سفر ديجيتالي منحصر‌به‌فرد را فراهم كنيم.

او خاطرنشان كرد كه اولين قدم در اين فرآيند استفاده از كيف پول ديجيتال است و اين اقدام با راه‌اندازي يك پلت‌فرم تجاري به نام "Ist-buy" عملي خواهد شد. اين پلتفرم به‌صورت يك بازار ديجيتالي در فرودگاه عمل مي‌كند و تمام فروشگاه‌هاي فرودگاه، فرصت تبليغ محصولات خود را در اين سيستم‌عامل خواهند داشت.

سامسونلو افزود: مهم‌ترين كاربردي كه قرار است در شش ماه آينده در اين اپليكيشن راه‌اندازي شود، فناوري امكان سفر و خريد با استفاده از سيستم‌هاي تشخيص هويت بيومتريك» (تشخيص چهره) است. با استفاده از اين اپليكيشن مسافران مي‌توانند از طريق تلفن همراه خود بليط، پاسپورت و داده‌هاي «تشخيص هويت بيومتريك» را با يكديگر مطابقت دهند. علاوه بر اين، به لطف سيستم چت هوشمند كه به‌عنوان بخشي از طرح فرودگاه هوشمند راه‌اندازي شده است، اطلاعيه‌هاي فوري با پشتيباني ۲۴ساعته به مسافران ارائه خواهد شد.

از ديگر اقدامات ديجيتالي فرودگاه استانبول، استفاده از فناوري اينترنت اشياء (IoT)، به‌منظور راه‌اندازي مكانيسم‌هاي رديابي در فرودگاه است.‌

سامسونلو گفت: اين كه ما در شانزدهمين دوره جوايز "ACI" اروپا، شايسته دريافت جايزه‌ي بهترين فرودگاه اروپا در تحول ديجيتالي شد‌ه‌ايم، بيانگر اين واقعيت است كه ما در مسير درستي به‌سوي اهداف خود گام بر مي‌داريم.

در پايان لازم به ذكر است كه اين جايزه بر اساس موفقيت اقدامات پيشگيري از انتشار ويروس «كوويد-۱۹» در ساختمان‌هاي فرودگاه‌، راه‌حل‌هاي ديجيتالي ارائه‌شده به مسافران و... در زمان همه‌گيري ويروس كرونا به فرودگاه استانبول اهدا شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۱:۳۷ توسط:karimi موضوع: نظرات (0)

هتل شانگري لا بسفروس، استانبول

هتل شانگري لا بسفروس (Shangri La Bosphorus) هتلي 5 ستاره و لوكس در استانبول است كه در سال 2014 توسط كمپاني هنگ كنگي شانگري لا تاسيس شد. اين هتل در نخستين سال افتتاح خود از مجله Travel + Leisure به عنوان بهترين هتل تازه تاسيس جهان شناخته شد و علاوه بر آن، چندين جايزه بين‌المللي معتبر ديگر مانند انتخاب شدن به عنوان 100 هتل برتر جهان از سويه مجله راب ريپورت را در كارنامه خود دارد.

اكنون نيز  هتل شانگري لا بسفروس يكي 10 هتل برتر شهر استانبول شناخته مي‌شود كه با سخت گيري تمام هم نمي‌توان كمتر از عالي به آن نمره داد. چرا كه موقعيت اين هتل رو به تنگه بسفر و در محله بشيكتاش است كه بهترين منطقه در استانبول محسوب‌ مي‌شود. ظاهر و نماي داخلي آن با به كارگيري از معماري ناب شرقي و عثماني بسيار باشكوه است و اتاق‌ها نيز با رعايت تمامي جزئيات به معناي واقعي لوكس هستند. در ادامه اين مطلب، درباره اين هتل فوق‌العاده بيشتر صحبت خواهيم كرد.

موقعيت هتل شانگري لا بسفروس
هتل شانگري لا بسفروس در بشيكتاش، يكي از بهترين مناطق استانبول، در جوار تنگه بسفر واقع شده است كه بدون شك برتري محسوسي را براي اين هتل نسبت به ساير هتل‌هاي 5 ستاره استانبول ايجاد مي‌كند.

 

 

امكانات هتل شانگري لا بسفروس
در هتل‌‎هاي لوكسي مانند هتل شانگري لا بسفروس، مي‌توانيد توقع بهترين خدمات و امكانات را در اتاق‌هاي هتل داشته باشيد. امكاناتي كه بخشي از آن عبارتند از:

تلفن با خطوط بين المللي، اينترنت رايگان، تلويزيون كابلي/ ماهواره‌اي، سرويس‌ بهداشتي لوكس، سشوار، ميني‌بار، تلويزيون 19 اينچي جاسازي شده در آينه سرويس بهداشتي، اتو و ميز اتو، سيستم تهويه هوا، ميز كار فول سايز، گاوصندق الكترونيكي، دستگاه اسپرسوساز، چاي و قهوه‌ساز.
همچنين سرويس‌ها و امكانات عمومي هتل كه به صورت رايگان يا با پرداخت هزينه اضافي در دسترس خواهند بود، عبارتند از:

حمل و نقل فرودگاهي، آرايشگاه، ، مراكز اسپاي مجهز كه در آن حمام تركي، انواع ماساژ درماني، جكوزي و سونا وجود دارد، پاركينگ رايگان، باشگاه سلامتي (health club) كه در آن انواع استخرهايي كودك، آب‌گرم، بدنسازي و ... قرار داده شده است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۹:۲۸ توسط:karimi موضوع: نظرات (0)

آب و هواي استانبول در عيد نوروز

آب و هواي مقصد، از آن دسته اطلاعاتي است كه هر چقدر دقيق‌تر درباره‌اش بدانيم، سفرمان را دلپذيرتر مي‌كند، زيرا متناسب با آن لباس برمي‌ريم و با كوله‌باري از لباس‌هاي بلااستفاده بارمان را سنگين نمي‌كنيم، همچنين پيش از سفر مي‌توانيم جاذبه‌هايي كه براي آن آب و هوا مناسب هستند را انتخاب كنيم و برايشان برنامه بريزيم. گرچه، آب و هوا بسيار متغير است و هميشه پيشبيني‌ها صددرصد به وقوع نمي‌پيوندد، امّا به هر حال كليت آن مشخص است. بنابراين بد نيست هميشه اگر به سمت مقاصد خنك‌تر مي‌رويم، تكه‌اي لباس گرم مناسب هم با خودمان ببريم كه به خاطر تغيير چند درجه‌اي هوا، سفر به كاممان تلخ نشود يا اگر مقصدمان گرم است، با لباس‌هاي زمستاني و نامناسب، از گرماي هوا كلافه نشويم!

امّا، در نوروز 1400 با وجود كرونا، اندكي سفرهاي نوروزي در جريان است، بنابراين در اين مطلب قصد داريم بر اساس داده‌هاي معتبرترين سايت هواشناسي (Accu weather)، نگاهي به پيشبيني آب و هواي چند مقصد پرطرفدار خارجي بيندازيم:

1. آب و هواي استانبول در عيد نوروز
با وجود اينكه استانبول فاصله زيادي تا ايران و تهران ندارد، امّا به خاطر قرار گرفتنش در عرض‌هاي جغرافيايي بالاتر، دماي هواي آن در هفته اول عيد، سردتر از ايران است. البته تفاوتش اين است كه به خاطر رطوبتش، اختلاف دماي بيشينه و كمينه زيادي ندارد، بنابراين دماي شب‌ها و اول صبح خيلي اختلاف زيادي با ظهرهايش نخواهد داشت. امّا به خاطر درجه پايين دماي هوا، سعي كنيد لباس گرم هم همراهتان داشته باشيد كه اگر احساس سرما كرديد، استفاده كنيد. پيشبيني هواي استانبول در هفته اول عيد به ما نشان مي‌دهد كه چندان باراني در پيش نيست، گر چه شايد كمي هوا ابري و همراه با وزش باد باشد، امّا انتظار بارندگي نمي‌رود. بنابراين اگر مسافر تور استانبول هستيد، حواستان به آب و هواي كمي خنكش باشيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۷:۴۲ توسط:karimi موضوع: نظرات (0)

سفري خوب به استانبول

اول سلام به همه دوستاني كه اهل مسافرت و گردش هستند و سعي مي كنند با گرفتن اطلاعات از سايرين بهترين سفر رو براي خودشون رقم بزنند

مقدمات سفر

اولين كاري كه كردم بررسي آب و هواي استانبول بود كه از سايت accuweather.com گرفتم كه اطلاعاتش خوب بود. بعد به خريد تور اقدام كردم و يه مقدار وسايل جمع كردم. من لباس گرم زياد بردم كه البته نيازي نبود چون روزها خيلي گرم و شبها كمي خنك بود. پيشنهاد مي كنم لباس خنك بپوشيد اما يه سويشرت همراه ببريد اگر توي اين فصل تشريف مي بريد. در كل هواي استانبول زياد قابل پيش بيني نيست. در ضمن در سفرنامه من خريد زياده چون همسفرهاي من اهل خريد بودند و هدفشون از سفر همين بود. 

از نظر حجاب هم بايد بگم همه مدل پوشش رو در استانبول خواهيد ديد حتي حجاب خيلي زياد. 

 

قصد ما بازديد از كاخ اياصوفيه و مسجد سلطان احمد و بعد خريد بود. توي ميدان تكسيم ايستگاه مترو هستش. به محض رسيدن تا داخل مترو يك استانبول كارت به قيمت 10 لير خريدم و همونجا از طريق دستگاه 20 لير شارژش كردم كه البته مبلغ 20 لير اشتباه هستش همون اول بايد 50 يا 100 لير شارژ كنيد بستگي به ميزان گردشتون داره چون اينطوري مدام تموم ميشه و ما هم سه نفر بوديم. بعد با فونيكولار (نوعي قطار) به ايستگاه كاباتاش رفتيم و از اونجا با تراموا ايستگاه سلطان احمد پياده شديم. توي عكس زير تمام ايستگاههاي تراموا رو گذاشتم و اگر نقشه دستتون باشه به راحتي متوجه خواهيد شد.

 

اول كاخ اياصوفيه رو ديديم كه قيمت بليطش 40 لير بود و صف خيلي طولاني داشت. با خودتون آب ببريد قيمت آب اونجا 3 لير بود در صورتي كه بيرون 1 لير هستش. بعد از بازديد از كاخ كه حدود 2 ساعت طول كشيد به مسجد سلطان احمد رفتيم كه دقيقاً مقابل كاخ اياصوفيه بود اما اونجا چون ما لباس مناسب رفتن به اونجا رو نداشتيم و ساعت نماز هم بود ما رو راه ندادند و منصرف شديم.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۴:۲۳ توسط:karimi موضوع: نظرات (0)